Hoppa till huvudinnehåll

Säkerhet för banktjänster

Vi tillhandahåller säkra lösningar för alla våra tjänster så att du ska kunna känna dig säker. Men det är viktigt att även du hjälper till genom att skydda dina uppgifter. På så sätt skapar vi tillsammans en hög säkerhet.

  • Spärrhjälp

    Om du förlorat ett kort, ditt BankID eller din säkerhetsdosa är det viktigt att omedelbart spärra dessa.

    Spärrhjälp
  • Använd våra tjänster säkert

    Tänk på att använda våra tjänster på ett säkert sätt och att följa våra rekommendationer.

    Använd våra tjänster säkert
  • Skydda dig mot bedragare

    Bedrägerier är tyvärr vanliga. Ta del av våra tips och råd för att minska riskerna att råka ut för bedrägeri. 

    Skydda dig mot bedragare
  • Säker identifiering

    För att kunna använda våra tjänster över telefon, mobil och internet behöver du använda säkra inloggningsmetoder.

    Säker identifiering

Ring och anmäl bedrägeri

Misstänker du att du blivit utsatt för bedrägeri? Blivit av med mobil eller säkerhetsdosa? Upptäckt något onormalt i våra digitala tjänster? Kontakta oss direkt!

Hjälp oss förbättra säkerheten

Om du fått ett så kallat phisingmejl - ett "falskt mejl" där bedragare försöker få tillgång till koder - eller har upptäckt en säkerhetsbrist i någon av våra tjänster så är det viktigt att rapportera det.