Vanliga frågor och svar
Finns det någon kreditgräns på Corporate Gold Card?
Nej. Eftersom American Express erbjuder betalkort finns det ingen kredit- eller köpgräns på Corporate Gold Card. Du använder kortet som vanligt och får en faktura, som förfaller till betalning enligt angivet datum en gång i månaden. American Express har byggt in säkerhetsspärrar i sina system vilket medför att de vid större inköp kan be inköpsstället att ringa upp American Express kontokontroll som säkerställer att kortet används av rätt person.
Vad innebär Corporate Gold Card med personligt betalningsansvar?
Detta innebär att du som kortinnehavare är ansvarig gentemot American Express för de debiteringar som uppkommer på kortet. Du har möjlighet att göra såväl tjänsterelaterade som privata köp med kortet. Du som kortinnehavare ska dock inte behöva lägga ut egna pengar för de inköp som görs i tjänsten. När fakturan anländer ska reseräkningen fyllas i och lämnas in så att lönekontoret kan ersätta dig som kortinnehavare i god tid innan American Express fakturan förfaller till betalning.
Vad innebär Corporate Gold Card med delat betalningsansvar?
Företaget ansvarar för samtliga debiteringar som uppkommer på kortet förutom för de inköp som ej gjorts i eller för tjänsten eller för debiteringar som ej betalats till American Express trots att kortinnehavaren erhållit betalning från arbetsgivaren.
Har du fler frågor?
Kontakta American Express Corporate Gold Card Kundservice telefon 0771-29 00 30, öppet vardagar 08:00-17:00.